Alla inlägg under februari 2016

Av Susanne Nietula Edenvik - 6 februari 2016 15:30


Eftersom jag har ryggmärgen i kläm i nacken så känner jag inte i perioder att jag är kissnödig och det medför att jag har problem med njurar och urinblåsa. Jag drar lätt på mig uvi, urinvägsinfektion och njurarna blir påverkade. När njurarna känns tunga skulle jag ha gått på toaletten för längesen! Jag försöker gå efter klockan, men inte alltid så lätt när man jobbar eller är uppslukad av något man gör. Men så viktigt! Jättefarligt om uvi kryper upp i njurarna och man får njurbäckeninflammation. Jag vet! 2007/2008 blev jag inlagd för njubäckeninflammation. Jag hade jättehög feber och fruktansvärd frossa. Var helt väck eftersom jag väntade alldeles förlänge hemma... Fick antibiotika intravenöst, en antibiotika som jag inte tålde... De fick byta snabbt och efter några dagar började jag repa mig. Jag var mycket medtagen i månader efter det där.

Här kommer en rad tips iallafall om vad som kan hjälpa att rena och läka naturligt för den som är intresserad. Har man ont och är osäker ska man absolut kontakta vården!!

Surkål
Surkål innehåller probiotika, med många bakteriestammar. Naturliga levande mjölksyrebakterier och jästkultur. Tistelvinds Surkål är ekologisk och opastöriserad.
Börja med 1 tsk och öka på allteftersom. Idag äter jag mellan 1/2-1 dl/dag då mår jag bra. Jag försöker ta lite till varje måltid. En del köper dyra probiotika-kapslar med färre bakteriestammar i. Men jag vill ha så naturligt som möjligt.
Man kan göra egen surkål, men jag är inte där riktigt än.
Probiotikabakterier verkar bra för att upprätthålla en bra balans i urinvägar och blåsa.

Tistelvinds Surkål köper jag på hälsokostaffären.

Naturlig probiotika. Tistelvinds Surkål är ekologisk opastöriserad

Naturlig probiotika. Tistelvinds Surkål är ekologisk och opastöriserad 



Lingon tanniner Lingonpower Lingonsmoothie  
Lingon   

Köper alltid på mig massa lingon på sommaren som jag fryser in. I år fick jag tag i 30 liter. Det blir många nyttiga smoothiesar.

Gammalt inlägg, men läsvärt.
Probiotika & Lingonpower:
http://edenvik.bloggplatsen.se/2014/10/05/10882678-laka-naturligt-urinvagsinfektion-uvi/

Det finns studier som visar att tranbärsjuice kan förebygga urinvägsinfektion. Lingonet är tranbärets kusin som har fått alldeles för lite uppmärksamhet från forskarna. Det man vet är att lingon innehåller mer av de tanniner som man tror ligger bakom den goda effekten hos tranbär.
http://land.se/hamta-dunderkuren-i-skogen-10-fantastiska-halsoeffekter-och-husmorstips-med-lingon/

Undvik socker!
Socker göder bara cancer och sjukdomar! Jag vet att det är svårt. Jag har varit värsta godisråttan. Men man har ett val! Tillslut så har man inget val, man kommer dit. Allt är en process. Kämpa på!

Uva Ursi Soluplex
Homeopatikum
Jag renade njurar och urinblåsa med ett homeopatiskt medel nu i vinter. En flaska räckte i 5 veckor för mig. 2 flaskor blev jag ordinerad. Det blev jättestor skillnad för mig. Känner mig inte alls "tung" i njurarna längre. Kissar mycket lättare och med bättre tryck.

Uva Ursi Soluplex Homeopatikum  

Uva Ursi Soluplex Homeopatikum

Vatten
Plus att man ska ju dricka ordentligt med vatten också. Annars blir det ingen rening!
Ingefära-te är nyttigt. Citronvatten är också jättenyttigt.
Ingefära Ingefära-te  

Ingefära Ingefära-te är nyttigt.



Persilja
Avkok på persilja
2 liter vatten
1 kruka persilja
koka i ca 10 minuter. Låt persiljevattnet svalna och sila av. Förvara i kylskåp. Drick av vattnet i allra minst fem dagar. Helst flera veckor!
Nässlor, maskros och persilja renar och eliminerar urinsyran.
Källa: http://kurera.se/mias-mat-och-bakblogg/2015/04/20/basisk-foda-och-orter-for-njurar-och-urinblasa/



Var rädd om dig! Kärlek finns i många former <3  
Njurarna har stor betydelse i kroppen. Var rädd om dig!
http://njurar.se/njurarnas-uppgift/

Förtydligar ännu en gång: Har man ont och är osäker ska man absolut kontakta vården!!

Dagens tänkvärda:
"Ett litet leende till en medmänniska kan ha stor betydelse"

#renanjurar #renaurinblåsa #njurarna #uvi #urinvägsinfektion #surkål #probiotika #lingon #UvaUrsi #Vatten #Persiljeavkok #tryckpåryggmärgen #cervikalspinalstenos #myelopati #spondylos #diskbråck #njurbäckeninflammation

Av Susanne Nietula Edenvik - 2 februari 2016 10:55

Hormonfritt naturligt preventivmedel.

P-datorn Pearly är ett säkert, hormonfritt och naturligt alternativ helt utan biverkningar.

http://www.naturafemme.se/pearly-583064?gclid=CIeRharb2MoCFdS7GwodcggJyA

Enligt mina beräkningar om man slår ut det på 7 år så blir det en månadskostnad på 45kr
eller strax över 500kr/år.

Det här känns helt rätt för den medvetna kvinnan.

Dagens tänkvärda:
"Vilka läkemedels-experiment utsätts våra kvinnokroppar för egentligen?"

#hormonfritt #naturligt #preventivmedel #naturligtläkande #läkanaturligt

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards