Direktlänk till inlägg 27 november 2016

Naturligt glutenfritt bröd, pizzabitar

Av Susanne Nietula Edenvik - 27 november 2016 21:07

Experimenterat igen. Har både rismjöl och kokosmjöl som jag bör göra över med...
Så här kommer dagens recept på tunt bröd eller pizzabotten.

Ingredienser:

1 dl rismjöl
2 dl kokosmjöl
1 dl glutenfria havregryn
1-2 msk psyllium / fiberhusk
1 tsk bikarbonat
1/2 tsk himalayasalt + lite örtsalt
3 msk kokosolja
6 dl vatten

Blanda alla torra ingredienser ordentligt.
Klicka i olja och ljummet vatten. Blanda väl. Låt degen vila en stund.

Dela degen i två delar och kavla ut tunt på två plåtar. Kavla ut med bakplåtspapper mellan kavel och deg, så blir det lättare att kavla ut. Skär ut rutor i den storlek du vill ha.
Grädda 25 minuter på 175° i varmluftsugn.


Använd som mackor med gott pålägg eller som pizzabitar med valfri fyllning.

Jag brukar frysa ner så kan jag smidigt göra egna pizzabitar när mannen köper pizza. Eller ta fram så många brödbitar jag vill ha. Tunna och perfekta för min smak som sällan äter bröd.

Dagens tänkvärda:
"Motgångar leder till framgångar"

#glutenfritt #naturligtglutenfri #mjölkfri #bröd #pizza #pizzabotten #tuntbröd #rismjöl #kokosmjöl #havregryn

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Nietula Edenvik - 16 oktober 2019 03:36

Ja i måndags kom äntligen kallelsen till en kurs i "Basal Kroppskännedom" som jag själv önskat remiss om. Det ska bli spännande! Men jag fick min diagnos, medfödd Cervikal Spinal Stenos med myelopathi, spondylos och diskbråck i nacken, 2011. Vilket...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 oktober 2019 06:14


  Trasmattan - För bättre balans och livskvalite´   Hur ser min dag ut? Vad lägger jag egentligen min tid på? För att förtydliga hur dagarna ser ut så fick jag lära mig att använda mig av "Trasmattan" av min coach Mia på CoachingTeamet, Finsa...

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 september 2019 14:19

Placeboexperimentet svt play Jätteintressant program om placeboeffekten! Man ska inte förakta placeboeffekten, man ska dra nytta av den. Placeboeffekten hjälper även fast man vet att det är placebo. Kroppens egna endorfiner. Tankens kraft är så mä...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2019 20:30


  I veckan såg jag Vetenskapens värld - Frisk av naturen på Svt Play.Se programmet här:https://www.svtplay.se/video/23469350/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-2-frisk-av-naturenKan ses till 28 feb 2020 23.59 Info om programmet:"F...

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 september 2019 04:26


29 augusti... Det är nu tre år sedan jag fick hjälp att ta steget att sjukskriva mig. Det var minst sagt ohållbart på arbetet. Ja hela livet var ohållbart... Utmattningen hade tagit över min hjärna...     Fokus på det som är bra   Solu...

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards