Direktlänk till inlägg 20 augusti 2017

FitLine innehåller sötningsmedel och tillsatser

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 augusti 2017 12:39

Vad får ett stort företag som FitLine, att hota privat bloggare till tystnad? Det är inte ok att kränka privat yttrandefrihet.

Anna Hallén Buitenhuis tvingas av FitLine att ta bort sina två blogg-inlägg trots att hon enbart som privatperson redogjort för dess innehåll, hon driver nämligen bloggen privat och har gjort så långt innan hennes företag fanns. Anna tillverkar inga produkter och säljer heller inga produkter och är således ingen konkurrent till företaget. Anna brinner för hälsa och är en välkänd hälsoexpert.

"FitLine tvingar mig ta bort inläggen från min privata blogg, annars vidtas juridiska åtgärder mot mitt företag, Anna Hallén AB. Allt måste tas bort! Jag har av rädsla lovat att ta bort inläggen från bloggen innan helgen är slut." Säger Anna Hallén Buitenhuis.

Här är det ena inlägget i hennes blogg:

"Jag lovade att titta på FitLine och det som skrämmer mig är ATT det funkar. För jag hittar inget i innehållsförteckningen som borde skapa denna effekt, ja förutom då en MASSA socker. Varsågod. Det är sällan jag har sett så mycket onyttigt på så liten yta.

Vi tittar först på:
ProShape All-in-1 Chokladmousse
INGREDIENSER:
mjölkprotein ? vilket? Kasein eller vassle?
skummjölkspulver ? med cancerogent AGE!
socker ? inte förvånande att du blir pigg av socker.
fettreducerat kakaopulver ? en riktig skräpprodukt som bara skapar chokladfärg. Den kemiska framställningen av denna är också usel då hexan ofta används.
maltodextrin ? turbosocker som används i sportdryck!
sojaolja ? för den som vill äta soja, ofta GMO
fruktos ? mer socker. Klart du blir pigg och mår bra.
inulin ? fungerar som fibrer. Lite är bra.
grönt mateextrakt ? (mateextrakt, maltodextrin)
nässelextrakt (nässelextrakt, maltodextrin) ? mer turbosocker
papayapulver (maltodextrin, papayapuré) ? mer turbosocker
sötningsmedel (acesulfam-k, sukralos) ? SUKRALOS! Nu sov nog dessa duktiga och seriösa vetenskpamännen när denna produkt passerade.
ananaspulver (fast ananas, maltodextrin) ? mer turbosocker
selenberikad jäst ? hm, jäst ska vi ju inte äta?
havrefibrer ? bra
kopparglukonat ? om detta är koppar så NEJ TACK! Kopparöverdos är det många som har
emulgator (sojalecitin) ? mer soja
Och sen (om det nu behövs mer för att avskräcka)

BASICS:
INGREDIENSER
fruktos ? Socker i LÖS form, går inte att jämför med ¼ äpple för det är inte löst! Socker på FÖRSTAplats i en basprodukt?
akaciagummi ? används för att göra ?gummi?-godis och löser du det i vatten kan du använda det som klister.
havrefibrer ? bra
syra (citronsyra) ? vilken? Från citrusavfall eller svartmögel?
acerolaextrakt pulver (maltodextrin) ? turbosocker
multienzymkomplex (amylas, laktas, proteas, cellulas, lipas) ? dessa är bra, men jag skulle välja dom utan massa socker!
sötningsmedel (steviolglykosider (steviolglykosider, arom)) ? jag vet inte varför de tar upp dessa 2 gånger. Har de missat något i sättningen? Ät inte fusksocker om du inte önskar öka din stress.
mjölksyrakulturer (Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus reuteri) ? bra
selenberikad jäst ? jäst? Varför?

Och så tittar vi på en dagkräm från gänget, eller stopp, det behövs inte!!

TRE parabener Methylparaben, Ethylparaben, Propylparaben och så var de diskade. Och de hävdar att de hade ett ledande forskningsteam bakom sig. Vågar du äta något från ett företag som står för detta? Det vågar inte jag.

Och dyrt med vatten som första ingrediens.
Anti-Aging Dagkräm, om du vill kolla själv.
Aqua (Water), Ethylhexyl Methoxycinnamate, Butylen Glycol, C12-15 Alkyl Benzoate, Cyclopentasiloxane, Glycerin, Aluminium Starch Octenylsuccinate, Cetearyl Alkohol, Propylheptyl Caprylate, Bisethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl Triazine, Alcohol, Glyceryl Stearate, Hydrogenated Palml Glycerides, Hydrogenated Palm Kernel Glycerides, Camellia Sinensis (Green Tea) Leaf Extract, Triticum Vulgare (Wheat) Seed Extract, Lecithin, Plankton Extract, Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract, Dunaliella Salina Extract, Bis-PEG/PPG-20/5 PEG/PPG-20/5 Dimethicone, Methoxy PEG/PPG-25/4 Dimethicone, Bisabolol, Pentaerythrityl Distearate, Ceteareth-25, Tocopheryl Acetate, Sodium Hyaluronate, Dimethicone, Squalane, Tocopherol, Ergothioneine, Palmitoyl Oligopeptide, Palmitoyl Tetrapeptide-7, Caprylic/Capric Triglyceride, Propylene Glycol, Triethanolamine, Carbomer, Ethylhexylglycerin, Silica, Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben, Methyl Propandiol, Propylparaben, Parfum (Fragrance), Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Cross-Polymer, Disodium EDTA, Coco-Glucoside, PVP, Glucose, Hydrogenated Palm Glycerides Citrate, BHT, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate, Oryzanol, Xanthan Gum"

Här är det andra inlägget i bloggen:

Och så fanns det en önskan om att jag skulle titta på FitLine och deras cellRESET®. Detta paket är 28 dagar och till ett pris med alla produkter, pris: 2269 kr? fast någon tar bara 995 kr.
Och jag skulle analysera innehåll?
Fast det verkar vara lite svårt att få reda på vad det är.
Jag läser:
?Du följer ett schema vecka för vecka där man får äta: kyckling, kalkon, ägg, biff, fisk och skaldjur utöver grönsaker, té och väl utvalda näringstillskott?
Låter som ok mat. Men vilka väl valda tillskott? För det är ju de som kostar 2269 kr. Eller 995?
Jagar vidare på nätet. Nu först dyker det upp att det är FitLine-produkter kombinerade med rena proteinveckor. Har vi inte tillräckligt med folk som blev sjuka på Dukan (protein)-dieten?

Lycklig bloggare bloggar den 9 augusti. ?Jag har lyckats. Jag har gått ner 7,1 kg på 28 dagar? och så hyllar hon FitLine.
Samma bloggare är förtvivlad den 20 augusti. Så fort programmet var över så gick det åt skogen och på en vecka gick hon upp 2 kilo. ?jag är ständigt hungrig, trött, illamående, yr och har ont i huvudet.? ? ?men jag ska bita ihop..?

Ännu en idiotdiet som lägger över ansvaret på dig. Du är duktig om du klarar av svält. Du är misslyckad om du inte gör det. Men att hitta fakta var inte det lättaste. Smart företag. Det gillar jag inte. Hittade en bloggbild på vad som skulle intas. Så jag får tyvärr gå efter det. Kan vara fel och vill någon uppdatera mig på fakta så lyssnar jag gärna.

1. Gör egen yoghurt. Pro-B-4 Yoghurt-Drink (originalet) 6 liter för 279 kr
Och så behöver du og köpa en yoghurtberedare för 250 kr?
Mitt alternativ: Köp probiotika och ta 5 droppar ?Sempers magdroppar för barn? eller en kapsel Cellavie med LGG® + BB12® (189 kr) om du behöver!

2. Restorate burk, 211 kr
Innehåll plats ett: fruktos ? humor på hög nivå
Plats två: citronsyra på svartmögel ? nej tack!
Sen lite mineraler och sötningsmedel
Mitt alternativ: 1 tsk supersalt/ dag

3. Activize Sensitive burk, 345 kr
Plats ett: dextros
Plats två: guarana med koffein och maltidextrin
Och sen lite vitamin B och C samt sötningsmedel
Mitt alternativ: Spar pengarna och gör nåt kul i stället.
Behöver du vitamin C så köp askorbinsyra och ta 1 tsk.

4 Basics 30 portioner, 649 kr
Innehåll plats ett: Fruktos
Plats två akaciagummi (Förtjocknings- och stabiliseringsmedel.)
Kuriosa om akaciacgummi ? Den största svenska importören är Malacao!
Behöver jag skriva mer? Okey då citronsyra med svartmögel, sötningsmedel, jäst och det som faktiskt kan vara bra: enzymer
Mitt alternativ: Helazym® 90 kapslar, 209 kr

5. Herbaslim Te, 125 kr (100 gram)
(pepparmint (hackad) (21,4%), hibiskus (21,4%), äppelbitar, björklöv, citrusskal, nyponskal, lakritsrot (6%), ögontröst, björnbärsblad.)
Inget dumt, men löjligt dyrt.

Alternativ:
Yogi te Detox ? 36 kr
(Citrongräs, maskros (22%), ingefära, kanel, lakrits (11%), citronmyrten, citronskal (5%), pepparmint.)

Eller
Yogi te Sweet Mint ? 36 kr
(Pepparmynta (32%), grönmynta (17%), svart te (Assam) (14%) , lakritsrot, kanel, ingefära (7%), schisandra-bär (2%), svartpeppar, kryddnejlika, kardemumma.)

Så istället för FitLine cellRESET® så erbjuder jag AnnaLine smartRESET.
Pris 36 ? 431 kronor
Innehåll:
Helazym® 90 kapslar, 209 kr (OM din mage bråkar)
Cellavie med LGG® + BB12® , 189 kr (OM din mage bråkar)
Yogi te, 36 kr

28 dagarsprogram (och fortsätt sen resten av livet):
Följ Handmodellen för viktminskning. (helst mejerifri)
Alla näringsämnen alla dagar alltid.
Mål: Lär dig äta avslappnat och för alltid och slipp vara hungrig och sugen.
Rekommenderade knep:
1 tsk supersalt/dag
1 tsk gelatin/dag
1 glas citronvatten/dag

Titta även gärna på AK9 om du önskar en kickstart.
Är det inte dags att vi lyssnar på Albert Einstein nu?
?Idioti är att göra om samma sak om och om igen men hoppas på ett nytt resultat?
idioti är att fortfarande tro och hoppas på genvägar med svält och piller. Vi har provat detta i absurdum sen 80-talet. Samma sockersörjor i pulverform.

#FitLine #sötningsmedel #tillsatser #finnsingagenvägar #varintetyst #yttrandefrihet

 
 
Christoffer Bayard

Christoffer Bayard

21 augusti 2017 08:18

Hej,

Tack för bra läsning!

Jag själv har försökt att upplysa folk om Fitline och blev då "påhoppad" av en lokal säljare. Föga förvånande så kunde inte denna säljare svara på några av mina frågor kring dessa mirakelprodukter eller deras pyramid/mlm säljkoncept.

Kommentarer som "Det funkar för mig" och "Alla har vi egna åsikter" var standard.

Delar denna på min Facebook och tackar än en gång för läsningen.

Mvh

https://www.facebook.com/Physicate/

http://https://physicate.blog

Susanne Nietula Edenvik

21 augusti 2017 22:47

Tack för att du delat! Jag har också delat för att inte MLM-företag ska kunna hota till tystnad. Tack!

 
Ingen bild

Shirrin

17 mars 2018 08:59

Jag höll på med fitline och tyckte det va toppen till en början men sen gick det utför gick upp i vikt etc, när ja slutade var humöret som en knarkarkes på avtändning, får inga migrän attacke längre sedan ja slutadeoch är nästan aldrig sjuk, använder inte fitline längre och mår faktiskt bra, tack för den här infon.

Susanne Nietula Edenvik

22 mars 2018 17:59

SKÖNT att du har slutat med Fitline och att du nu mår bra!!

 
Ingen bild

Lassemaja

13 juli 2018 16:58

Hade just besök av en tjej som ville sälja detta till mig.. (och det är säkert 100:e ggn i ordningen som folk försöker med MLM på mig)
Usch... kan det här inte bara förbjudas? Det är verkligen ett satans otyg. Man skor sig på snälla människors bekostnad; vänner, familj och bekanta. Det är inte sunt

Susanne Nietula Edenvik

16 december 2018 20:03

Ja det är såå fult gjort!!

 
Ingen bild

Björne Andersson

8 maj 2019 14:21

fitline innehåller ganska mycket FRUKTSOCKER men det är för att hela iden är uppbyggd på naturliga ingridienser samt att fruktosen är bärare av NTC vilket är det nödvändiga för att näringen och mineralerna ska gå ut i hela kroppen.

Susanne Nietula Edenvik

14 maj 2019 09:15

Tack för info

 
Ingen bild

Red dead redemption

24 maj 2019 14:55

Hej!

Jag har testat fitline restorate i flera dagar nu och märkte vilket sötsug och rejäl hunger jag fick av dessa produkter. Har haft det svårt att äta rätt och vill bara frossa typ, en annan grej som jag märkte var att jag fick lätt ilningar i tänderna. Är glad att jag hittade hit och har läst era erfarenheter om Fitline. Jag har märkt en annan grej med Fitline är att deras produkter inehåller för lite vitaminer som kroppen behöver dagligen. tror inte alls på dessa.

Susanne Nietula Edenvik

24 maj 2019 17:14

Kloka observationer. Tack för att du delar med dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Nietula Edenvik - 16 oktober 2019 03:36

Ja i måndags kom äntligen kallelsen till en kurs i "Basal Kroppskännedom" som jag själv önskat remiss om. Det ska bli spännande! Men jag fick min diagnos, medfödd Cervikal Spinal Stenos med myelopathi, spondylos och diskbråck i nacken, 2011. Vilket...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 oktober 2019 06:14


  Trasmattan - För bättre balans och livskvalite´   Hur ser min dag ut? Vad lägger jag egentligen min tid på? För att förtydliga hur dagarna ser ut så fick jag lära mig att använda mig av "Trasmattan" av min coach Mia på CoachingTeamet, Finsa...

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 september 2019 14:19

Placeboexperimentet svt play Jätteintressant program om placeboeffekten! Man ska inte förakta placeboeffekten, man ska dra nytta av den. Placeboeffekten hjälper även fast man vet att det är placebo. Kroppens egna endorfiner. Tankens kraft är så mä...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2019 20:30


  I veckan såg jag Vetenskapens värld - Frisk av naturen på Svt Play.Se programmet här:https://www.svtplay.se/video/23469350/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-2-frisk-av-naturenKan ses till 28 feb 2020 23.59 Info om programmet:"F...

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 september 2019 04:26


29 augusti... Det är nu tre år sedan jag fick hjälp att ta steget att sjukskriva mig. Det var minst sagt ohållbart på arbetet. Ja hela livet var ohållbart... Utmattningen hade tagit över min hjärna...     Fokus på det som är bra   Solu...

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards