Alla inlägg den 6 januari 2018

Av Susanne Nietula Edenvik - 6 januari 2018 08:35


I januari 2015 besökte jag biblioteket som registrerade mig på Legimus. Legimus är för alla med någon form av funktionsnedsättning eller läsnedsättning. Som jag tex har fel i nacken, armar och händer pga Cervikal Spinal Stenos, spondylos med myelopati. Andra som har rätt till Legimus kan ha tex någon form av läsnedsättning, funktionsnedsättning, koncentrationssvårigheter, värk, utmattning, synskada, Dyslexi, Adhd, Aspergers mm


Legimus app


Jag lånar talböcker som hamnar i min "bokhylla" i Legimus-appen i min iPhone. Känns fantastiskt att få tillgång till så mycket böcker. Såå oerhört tacksam.


Här hittar du en film om talböcker. Talböcker kan vara både till nytta och nöje, du har dem med dig vart du går. Talböckerna är gratis och är bara för dig som har en läsnedsättning som gör det svårt att läsa vanliga böcker. Du når böckerna via legimus.se eller appen Legimus. Konto för inloggning får du på ditt närmaste bibliotek. Bakom filmen står Myndigheten för tillgängliga medier, MTM:


Instruktionsfilm om hur man börjar använda Legimus. Med Legimus kan du ladda ned talböcker gratis till din telefon. För att bli nedladdare måste du först få inloggningsuppgifter från ditt bibliotek:


Instruktionsfilm om hur du kan läsa och på olika sätt kan ta dig fram i en talbok i appen Legimus:


Legimus hemsida för talböcker:
http://www.legimus.se/100106/talbocker


Så här ser min "bokhylla" ut just nu. Lyssnar nu på "Fördel ADHD". Har lyssnat klart på "Hjärnstark". Otroligt bra bok! Den borde alla läsa! Rekommenderar varmt Anders Hansens böcker!

Legimus Bokhylla Hjärnstark Anders Hansen  

 
Sprid gärna så fler får reda på att Legimus finns för de med läsnedsättningar. Böcker är till för alla!
Dela gärna    


Dagens tänkvärda:
"Kunskap är makt"


#CervikalSpinalStenos #spondylos #myelopati #Legimus #mtm #talbok #talböcker #bibliotek #lyssna #läsa #läsnedsättning #funktionsnedsättning #koncentrationssvårigheter #värk #smärta #utmattning #synskada #Dyslexi #Adhd #Aspergers

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards