Direktlänk till inlägg 3 februari 2018

Healing, medveten andning och syre till muskler och celler

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 februari 2018 14:30


Jag använder mig mycket av medveten andning för att hantera smärta.
Jag djupandas, näsandas genom näsan och ända ner i magen och sen ut genom näsan.


Livslusten Morgonandas Healing  


Börjar varje dag med att djupandas, näsandas och håller händerna där jag har ont och "skickar kärlek och styrka" som healing.
Innan jag kliver upp på morgonen så placerar jag händerna där jag har ont. Jag formar gärna händerna som ett hjärta. Andas in genom näsan och tar ett djupt andetag och andas ända ner i magen så att magen blir stor, som på buddha gubben, magen ska alltså spännas ut som en ballong. Fokuserar och skickar samtidigt styrka och kärlek dit där jag placerat händerna och håller andan en stund. Andas sen ut långsamt genom näsan och drar in magen. Detta gör jag flera gånger innan jag ens klivit upp på morgonen. Gör även efter behov under dagen. Vissa dagar blir det väldigt ofta.

Jag började på allvar och på rutin i november 2017. Efter några månader har det nu hänt fantastiska saker. Smärtan känns hanterbar. Placebo eller ej, huvudsaken är att jag får ett friskare liv. Fokus!

Viktigt att tänka positiva tankar som "Jag vill bli friskare", "Jag healar mig själv", "Jag är stark", "Jag blir frisk", "Allt blir bra" mm.


Eftersom jag har förlorat vissa muskler i händer och armar 2010/2011 så är det mycket viktigt att jag gör vad jag kan för att få behålla nervbanor och muskler.

Här kan man läsa om att muskler och celler behöver syre:

Ge syre till dina celler

Syre, muskler och celler

Änglavingar får fart på lymfsystemet och ger energi

Energibooster! Knäböj squat Energi-knäböj

Lycka till   


Dagens tänkvärda:

Finns inget att förlora på att prova! Det finns inga biverkningar! Tro på dig själv!


#healing #fokus #kärlek #styrka #näsandas #djupandas #friskare #medvetenandning #energi #fokus #syre #celler #muskler #smärtlindring

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Nietula Edenvik - 16 oktober 2019 03:36

Ja i måndags kom äntligen kallelsen till en kurs i "Basal Kroppskännedom" som jag själv önskat remiss om. Det ska bli spännande! Men jag fick min diagnos, medfödd Cervikal Spinal Stenos med myelopathi, spondylos och diskbråck i nacken, 2011. Vilket...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 oktober 2019 06:14


  Trasmattan - För bättre balans och livskvalite´   Hur ser min dag ut? Vad lägger jag egentligen min tid på? För att förtydliga hur dagarna ser ut så fick jag lära mig att använda mig av "Trasmattan" av min coach Mia på CoachingTeamet, Finsa...

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 september 2019 14:19

Placeboexperimentet svt play Jätteintressant program om placeboeffekten! Man ska inte förakta placeboeffekten, man ska dra nytta av den. Placeboeffekten hjälper även fast man vet att det är placebo. Kroppens egna endorfiner. Tankens kraft är så mä...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2019 20:30


  I veckan såg jag Vetenskapens värld - Frisk av naturen på Svt Play.Se programmet här:https://www.svtplay.se/video/23469350/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-2-frisk-av-naturenKan ses till 28 feb 2020 23.59 Info om programmet:"F...

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 september 2019 04:26


29 augusti... Det är nu tre år sedan jag fick hjälp att ta steget att sjukskriva mig. Det var minst sagt ohållbart på arbetet. Ja hela livet var ohållbart... Utmattningen hade tagit över min hjärna...     Fokus på det som är bra   Solu...

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards