Alla inlägg den 4 februari 2018

Av Susanne Nietula Edenvik - 4 februari 2018 15:00

Änglavingar och lymfsystemet

Jag använder mig mycket av rätt andning. Djupandas, näsandas genom näsan och ända ner i magen och ut genom näsan för att lindra smärta och bli klarare i huvudet.

Den här övningen upptäckte jag 2013 när en vän dog. Jag mådde så himla dåligt. Men så en dag när jag tränade så upptäckte jag att jag blev så stärkt av att sträcka upp armarna i luften. Verkligen en aha-upplevelse!
2016 stötte jag på änglavingar genom att syrran gick på lymfmassage (tror jag det heter).

Jag tycker att det är ett sånt passande namn, änglavingar, eftersom jag upptäckte övningen när min vän hade dött och var en ängel.
Livslusten gör änglavingar, får fart på lymfsystemet och ger energi  
Änglavingar gör jag flera stycken vid flera tillfällen varje dag. Jag andas in genom näsan och tar ett djupt andetag och andas ända ner till magen så magen blir stor, magen ska spännas ut som en ballong. Lyfter sakta samtidigt armarna över huvudet, håller upp armarna och håller andan några sekunder. Andas ut långsamt genom näsan och drar in magen och sänker samtidigt armarna. Detta gör jag många gånger per dag. Ger mycket energi och fokus. Mycket viktigt att celler och muskler får syre. Ger smärtlindring. Bra även mot stress och utmattning.


Djupandning fungerar som en vaccumpump. Man ska helst rysa av att göra änglavingar. Då blir det flöde i lymfsystemet. Lymfsystemet är en del av kroppens cirkulationssystem och som kroppens avlopp.


Här kan man läsa mer:

Egenvård Lymfsystemet

Ge syre till dina celler

Syre, muskler och celler

Healing, medveten andning och syre till muskler och celler

Energibooster! Knäböj squat Energi-knäböj


Lycka till   


Dagens tips:

Prova att göra änglavingar varje gång du ska gå på toaletten

#näsandas #djupandas #friskare #medvetenandning #änglavingar #lymfsystem #egenvård #energi #fokus #muskler #nervbanor #syre #celler

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards