Alla inlägg den 5 februari 2018

Av Susanne Nietula Edenvik - 5 februari 2018 15:45


Jag använder mig mycket av rätt andning för bättre smärtlindring. Djupandas, näsandas genom näsan och ända ner i magen och ut genom näsan.



Jag får liknande respons från kroppen av knäböj som när jag gör änglavingar. Har kört vanliga knäböj i flera år. Men nu förtiden kör jag energi-knäböj. Det mår jag så bra av. Knäböj gör liksom att andningen och lymfsystemet kommer igång och jag får energi. Såg nu att övningen heter "Brain squat" eller "Super Brain Yoga". Men jag kallar den "Energi knäböj".

Energi-knäböj gör man som vanliga knäböj, benböj, squat fast man håller armarna i kors och håller tumme och pekfinger på akupunktur-punkter på öronen. Alltså armarna i kors. Höger hand på vänster öra och tvärs om. Tummen på framsida öronsnibb och pekfingret på baksidan av örsnibben.

Se youtube-klippet:


Djupandning fungerar som en vaccumpump. Lymfsystemet är en del av kroppens cirkulationssystem och som kroppens avlopp. Det blir flöde i Lymfsystemet. Medveten andning och syre till muskler och celler är extra viktigt när man är skadad och sjuk.


Här kan du läsa mer om:

Ge syre till dina celler

Syre, muskler och celler

Healing, medveten andning och syre till muskler

Änglavingar får fart på lymfsystemet och ger energi


Lämna gärna tips!

Lycka till   


Dagens tänkvärda:

"Syre är kroppens viktigaste ämne och behövs framförallt i energiproduktionen i mitokondrierna, kroppens små energifabriker. God tillgång på syre i cellerna ger också förmåga till regeneration."

Vital Body & Soul



#näsandas #djupandas #friskare #medvetenandning #lymfsystem #egenvård #energi #fokus #syre #muskler #celler #friskvård

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards