Alla inlägg den 8 maj 2019

Av Susanne Nietula Edenvik - 8 maj 2019 07:32


Som sjuk har jag ofantligt många val på naturlig smärtlindring, helande och behandlingar mm. Jag hinner inte med att utföra allt naturligt som finns och som jag vill, som jag behöver och som fungerar. Men jag skulle behöva hjälp med vissa saker.

Som sjukskriven är det lätt att hamna i situationer med myndigheter som man inte riktigt själv kan påverka. Jag vore mycket tacksam om jag kunde få lite hjälp.
Alla myndigheter som jag är i kontakt med är helt på det klara med att jag är sjuk och har stora besvär. Så det är det inga problem med.
Dessvärre har de flesta ett arbetssätt som verkar sakna almanacka, syfte, mål och de har otroligt otydliga regler mm. Tydliga regler skulle spara enormt mycket resurser i vårt samhälle. Jag skulle vilja att alla myndigheter jobbade med:
vem?
vad?
hur?
när?
var?
varför?
delmål och mål.
Så enkelt och så effektivt! Jag minst sagt förfäras över flera myndigheters sätt att slösa med deras resurser och MIN BEGRÄNSADE ENERGI. Jag blir förtvivlad!! Jag är sjuk!! Jag behöver min lilla energi till mig själv för att stå ut, för att läka så gott det går och för att överhuvudtaget orka leva. Hjälp mig eller låt mig vara.
Jag försöker att inte dras ner, men dippar gång på gång. Det blir minst sagt svårt eftersom det är jag som blir och är inblandad. Jag försöker att distansera mig gång på gång, om och om igen!

Jag är en vinnare säger jag till min spegelbild varje dag, det stärker mig och jag är en vinnare, jag vet det! Dagligen gör jag mängder med naturliga saker för att må så bra som möjligt!
Idag är en bättre dag tack och lov! Inte för att diverse negativa händelser och beslut som haglar tätt nu har förändrats utan pga att jag idag kan distansera mig. Jag ska försöka låta de hållas trots allt f-g slöseri!!!
Jag försöker fokusera på det jag orkar i min vardag och jag kan bara påverka mig själv, jag har min almanacka, mina scheman, all min egenvård och mina mål. Annars skulle jag ju vara mållös...

Dagens tänkvärda:
?Vad är syftet? Vad är målet??

#utmattad #cervikalspinalstenos #myelopathi #ryggmärgenikläm #muskler #nervbanor #spondylos #nackproblem #utmattningssyndrom #svagaben #energi #hjälp #mål #resurser #slöseri

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards