Alla inlägg den 23 maj 2019

Av Susanne Nietula Edenvik - 23 maj 2019 04:10


Morgonstund är min bästa stund på dygnet. Då är jag piggare och klarare i min utmattade och histaminbelastade hjärna. Då har jag mer sinnesro.


Kraften i soluppgång


Jag jobbar mycket med mig själv med just att få sinnesro. Är ju tyvärr inne i en sämre period pga att jag inte fått hjälp av bl.a vården (sökte en vanlig läkartid i nov-18. Alltså för 5,5 månad sedan...) och dessutom har jag glapp i sjukskrivningen nu i maj. GRRRR! Så oerhört onödigt att göra en sjuk människa sjukare!! Det har lett till att jag har mycket ångest varje dag, svårt att äta, blivit mer förvirrad igen, tar kraft från min hjärna som jag behöver till att röra mig och träna!
För att få sinnesro använder jag mig bl.a av yoga, meditationer, mindfulness och jag tillbringar tid i naturen.


Kraften i soluppgång


Jag sover alldeles för kort och vaknar alldeles förtidigt jämnt. Men jag vaknar pigg, glad och tacksam. Och fördelen är att jag många gånger hinner med soluppgången beroende på hur jag prioriterar. Det är mycket som ska hinnas med på de där tidiga timmarna när jag är lite piggare.

Men nu när jag är deprimerad igen så har jag många morgnar prioriterat soluppgången och får ju dessutom fågelkonsert varje gång. 


30 sekunders mindfulness
 30 sekunders mindfulness

Soluppgångar är minst sagt kraftfulla. Det boostar verkligen livskraften.

Men jag har ju massa annat som jag ska hinna med för att må så bra som möjligt, mitt schema är minst sagt fullspäckat. Ibland har jag t.ex bestämt mig för att inte åka ner till sjön och soluppgången för att jag t.ex är i stort behov av ett magnesiumbad. Men nu i vår har jag inte riktigt kunnat styrt mig. Jag dras ner till sjön, soluppgång, fågelkvitter och frisk luft. Där kan jag andas och släppa alla j-a bekymmer för en timme. Bara försvinna i nuet och fotografera. Oerhört befriande, befriande, befriande.

Dagens tänkvärda:
"Hon snubblar, hon faller, hon drar sig tillbaka upp. Om och om igen. Gång på gång. Varje dag, flera gånger om dagen."

#soluppgång #sinnesro #deprimerad #befriande #andas #fotografera #fågelkonsert #mindfulness #livskraft

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards