Direktlänk till inlägg 29 maj 2019

Äntligen fått ett nytt läkarintyg

Av Susanne Nietula Edenvik - 29 maj 2019 03:49

Igår 28 maj kunde jag iaf äntligen lämna in ett nytt läkarintyg till nya chefen. Det förra gick ut 30 april...
28 dagar försent!! Pinsamt tycker jag! Men jag har verkligen gjort vad jag har kunnat. Det är vc som krånglat. Men bättre sent än aldrig. Som tur är så är chefen peppande och förstående.

Så nu är det här överstökat. Nu är ska jag bara försöka jobba bort en ny diagnos, medelsvår depressiv episod, som står inskrivet i läkarintyget och alla nygamla symtom som förvärrats under de senaste sex veckorna.

Här är depressionstestet så kan du själv testa om du är i riskzonen:
http://edenvik.bloggplatsen.se/2019/05/28/11610847-deprimerad-depressionstest-phq-9/

Här är stresstestet så kan du själv testa om du är i riskzonen:
http://edenvik.bloggplatsen.se/2019/05/24/11610293-stresstest-keds/

Jag hade tyvärr jättehöga poäng i båda testerna nu i maj. Men det står inte med i läkarintyget. De måste ha gått på de tidigare testresultaten i april. Spelar ju ingen roll bara jag själv har koll var jag ligger och får förståelse för mig själv.

Stress äter så mycket magnesium så jag tror jag har hundra hjärtan i kroppen. Jag som klarat mig utan hjärtmedicin i 5 år!! Men jag ska kämpa för att dämpa mitt takykardi hjärta på naturlig väg, igen.

Ångesten har förvärrats. Psoriasisen har förvärrats. Tinnitusen har förvärrats. Smärtan i kroppen är högre igen pga att jag är så fruktansvärt spänd och stressad.

Blir till att boosta ännu mer med magnesium än vad jag redan gör. Jag äter magnesium, jag smörjer med magnesiumolja och jag badar i magnesium. Tur jag köpte hem en ny 25 kg säck med magnesium nu i maj.

Magnesium är verkligen en mirakel mineral. Bra mot det mesta. Jag önskar fler förstod det. Läs mer här:
http://edenvik.bloggplatsen.se/2019/05/28/11610849-magnesium-kan-hjalpa-bra-mot-depression/

Jag är mycket tacksam att ALLA runt mig i min sjukskrivning har ett bra bemötande mot mig. Alla är trevliga och förstående. Det är resurserna det brister på.

Tillslut kommer allt bli bättre. Synd att man ska behöva bli sjukare...

Dagens tänkvärda:
Jag är stark! Jag är stark! Jag är stark! Jag är stark! Jag är stark! Jag är stark! Jag är stark! Jag är stark! Jag är stark! Jag är stark!
Jag

#manbehövervarafriskförattvarasjuk #cervikalspinalstenos #ryggmärgenikläm #utmattad #utmattningssyndrom #stressbelastad #deprimerad #tinnitus #takykardi #hjärta #psoriasis #magnesium #läkarintyg #sjukskrivning #talblirtillskrift #hittadrivkraftiångest

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Nietula Edenvik - 16 oktober 2019 03:36

Ja i måndags kom äntligen kallelsen till en kurs i "Basal Kroppskännedom" som jag själv önskat remiss om. Det ska bli spännande! Men jag fick min diagnos, medfödd Cervikal Spinal Stenos med myelopathi, spondylos och diskbråck i nacken, 2011. Vilket...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 oktober 2019 06:14


  Trasmattan - För bättre balans och livskvalite´   Hur ser min dag ut? Vad lägger jag egentligen min tid på? För att förtydliga hur dagarna ser ut så fick jag lära mig att använda mig av "Trasmattan" av min coach Mia på CoachingTeamet, Finsa...

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 september 2019 14:19

Placeboexperimentet svt play Jätteintressant program om placeboeffekten! Man ska inte förakta placeboeffekten, man ska dra nytta av den. Placeboeffekten hjälper även fast man vet att det är placebo. Kroppens egna endorfiner. Tankens kraft är så mä...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2019 20:30


  I veckan såg jag Vetenskapens värld - Frisk av naturen på Svt Play.Se programmet här:https://www.svtplay.se/video/23469350/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-2-frisk-av-naturenKan ses till 28 feb 2020 23.59 Info om programmet:"F...

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 september 2019 04:26


29 augusti... Det är nu tre år sedan jag fick hjälp att ta steget att sjukskriva mig. Det var minst sagt ohållbart på arbetet. Ja hela livet var ohållbart... Utmattningen hade tagit över min hjärna...     Fokus på det som är bra   Solu...

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards