Alla inlägg den 4 juni 2019

Av Susanne Nietula Edenvik - 4 juni 2019 06:25


Morgonyoga vid havet

Ännu ett hjärta... Kärlek finns i många former. Man behöver bara öppna ögonen och se tecknen som dyker upp lite överallt.


Igår på vägen till dagens morgonyoga plats.
(Lägg in film)


Alltså vilken atmosfär... dofterna av nyponrosor och hav, fågelkvitter, solsken och himlen som var omväxlande klar och molnig.


Lite, lite vind så där alldeles lagomt, så att man egentligen inte tänker på det förräns man lägger märke till att det liksom uppfyller en med livskraft. Magiskt!


Att yoga ute under himlen tycker jag är helt fantastiskt underbart till naturens ljud. Jag körde min egen rygg o nackyoga som jag gör varje morgon. Den ger mig mycket god rörlighet i nacken och motverkar smärta i både rygg och nacke.


Efter yogan körde jag meditationen Kirtan Kria, Sa Ta Na Ma. Ska blogga om den någon gång...
(Lägg in länk här)
Men här kommer iaf vad det betyder:

SA betyder födelse
TA är liv
NA är död
MA står för återfödelse

Dagens tänkvärda:
Livet ska vara gött att leva!
Gert

#morgonyoga #yoga #naturen #havet #vind #prana #semester #husbil #husbilsliv #livet #livskraft #livslust #livskvalité #energi #frihet #rehabilitering #återhämtning #fotografera #hjärtan #kärlekfinnsimångaformer #tecken

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards