Alla inlägg den 11 juni 2019

Av Susanne Nietula Edenvik - 11 juni 2019 06:56



Min pepphjärna drar igång jättetidigt varje morgon. Typ: Go’morron, go’morron! Ny härlig dag!!!
Härligt att vakna tidigt varje morgon. Jag mår inte bra av att ligga länge i sängen då får jag bara ondare. Så mig passar det bra att vakna tidigt. Jag har aldrig tråkigt, finns miljarder med saker att göra tycker jag.


Men oftast startar jag med att koka en termos varmt vatten och en kopp kaffe. Varmt vatten är jättebra för kroppen att starta dagen med enligt Ayurveda. Jag dricker kokt varmt vatten under hela dagen för att hålla kroppsvärmen och för att slippa frysfrossa. Fryser jag får jag mycket ondare så det gäller att hålla värmen. Sen beroende på soluppgången så kör jag lite eller mycket smärthantering med triggerpunkterna som gör ruskigt ont men är superskönt på samma gång.

Sen vill jag gärna ut! Packar med lite varm dryck, kamera och yogamattan. Klä sig varmt och ge sig ut i friska luften tidig morgonstund är härlig start på dagen.


Oslagbar fågelmorgonkonsert! Visst är det helt fantastiskt!!

Att vara ute så länge som 2-3 timmar tidigt på morgonen är verkligen avstressande och en härlig förmån när det är semester. Vi parkerar husbilen nära havet så att jag har nära.

Lyssna på fåglarna, njuta av havet och soluppgången, fotografera och yoga.


Sådärja! Fyllt på med livskraft och är redo för en ny dag!


Dagens tänkvärda:
Birds are a way of healing the soul, a really powerful way. In fact, we've been doing that for centuries and centuries. For thousands of years, we've been using the birds to heal our soul because bird song is connected to the Universe.
From Soul Healing Sectrets by Medical Medium


#semester #husbilsliv #tidigmorgonstund #fågelkonsert #soluppgång #ayurveda #havet #livskvalité #livskraft #livslust #yoga #andas #energi

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards