Alla inlägg den 27 augusti 2019

Av Susanne Nietula Edenvik - 27 augusti 2019 04:48



Som de flesta andra morgnar stod jag och väntade på soluppgången...


Den här morgonen tittade inte solen fram, men lite ljus iallafall. Det är det första ljuset som är bra för mitokondrierna som boostar melatoninet som i sin tur är bra för sömnen.


Bävern kom och simmade förbi :)


Love hjärta och löv hjärta.

Dagens tänkvärda:
Dags att bygga nytt. Bejaka nya projekt och ta itu med saker konstruktivt. Min gåva till dig är nya projekt.
Här handlar det om att nya saker kommer att komma i din väg. De kan dyka upp som en idè, en tanke, en känsla eller rent av fysiskt. Backa inte. Det är rätt. Bejaka det nya som kommer i din väg.
Djurens språk - Solöga


#soluppgång #energi #mitokondrier #melatonin #braförsömnen #tacksam #natur #smärtlindring #möckeln #degernäs #healing #ryggmärgenikläm #utmattad #bäver #hjärta #kärlekfinnsimångaformer #lövhjärta #fotografera

Av Susanne Nietula Edenvik - 27 augusti 2019 04:30



De första 20 minutrarna är det ett speciellt ljus vid soluppgång. Det där ljuset boostar mitokondrierna som påverkar melatoninet som är bra för sömnen. Jag boostar nästintill varje morgon.

Kolla Kroppsdetektivernas filmklipp på Facebook om soluppgångens goda ljus för mitokondrierna som påverkar melatoninet:
https://www.facebook.com/Napralogica/videos/925219354507318?s=639809310&v=e&sfns=xmwa


Ser ni hjärtat?

Dagens tänkvärda:
Tänk att det så ofta blir en liten glipa i molntäcket precis när solen stiger upp.

#soluppgång #hjärta #kärlekfinnsimångaformer #hälsa #sömn #mitokondrier #melatonin #kroppsdetektiverna

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards