Direktlänk till inlägg 14 juni 2013

Magnetkamera MR svar 2013

Av Susanne Nietula Edenvik - 14 juni 2013 22:55

En 'sketen' tisdagskväll, 11juni som skulle visa sig komma med mycket, mycket, mycket bra besked.

Sonen hemma mms:ade bästa MR, magnetkamera svaret till mig... FORTFARANDE HELT OFÖRÄNDRAD BILD!!

 
Lycklig är bara förnamnet! Absolut bästa svaret jag kunde få! TACK till alla som hejat på mig   
Det här har jag kämpat för! Jag tror att all träning och blodcirkulation håller förträngningen i schack. Att vitaminer och mineraler gör att man blir vad man äter. Jag tror att det är viktigt att lära sig vad man behöver undvika. Att det är viktigt att leva.

Det är inte progressiv! Det blir inte trängre vad det ser ut iaf. Nu har det stått still i 2år efter vad magnetröntgen visar. Nu vet jag ju att Magnetkamera bilderna visar inte alltid allt och det man ser behöver inte alltid heller stämma! Man måste plussa ihop bilderna med hur man mår. Mycket viktigt!

Iaf så fick vi bråttom iväg till Hotell Tylösand för att fira med extra god mat och dryck.
Vi kollade även in Per & Maries utställning.

 
På onsdagen började jag dagen med en härlig morgonpromis längs Tylösandstranden m mina starka ben =))) och träningsbollarna i händerna förståss'.
Såå fint där <3
 
Känns härligt att va' på topp!
Woohoou! ;D
  
Min "seger"bild

att jag är en värdig, tuff utmanare/motståndare mot grymma "Mr Cervikal Spinal Stenosis"  
Here I am!   
Mycket lycklig! Mycket framtidstro nu! "Bara" att fortsätta kämpa på!
Nu i juni har jag haft mina absolut bästa dagar på 3år =))))
Woohoou! ;D


Dagens tänkvärda:

"Ge aldrig upp! Lita på din magkänsla!"

 
 
Maritha

Maritha

15 juni 2013 00:35

Vilka fantastiska nyheter; stort grattis till dig!

http://maritha.blogg.se

Susanne Nietula Edenvik

15 juni 2013 12:24

Tack Maritha! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Nietula Edenvik - 16 oktober 2019 03:36

Ja i måndags kom äntligen kallelsen till en kurs i "Basal Kroppskännedom" som jag själv önskat remiss om. Det ska bli spännande! Men jag fick min diagnos, medfödd Cervikal Spinal Stenos med myelopathi, spondylos och diskbråck i nacken, 2011. Vilket...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 oktober 2019 06:14


  Trasmattan - För bättre balans och livskvalite´   Hur ser min dag ut? Vad lägger jag egentligen min tid på? För att förtydliga hur dagarna ser ut så fick jag lära mig att använda mig av "Trasmattan" av min coach Mia på CoachingTeamet, Finsa...

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 september 2019 14:19

Placeboexperimentet svt play Jätteintressant program om placeboeffekten! Man ska inte förakta placeboeffekten, man ska dra nytta av den. Placeboeffekten hjälper även fast man vet att det är placebo. Kroppens egna endorfiner. Tankens kraft är så mä...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2019 20:30


  I veckan såg jag Vetenskapens värld - Frisk av naturen på Svt Play.Se programmet här:https://www.svtplay.se/video/23469350/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-2-frisk-av-naturenKan ses till 28 feb 2020 23.59 Info om programmet:"F...

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 september 2019 04:26


29 augusti... Det är nu tre år sedan jag fick hjälp att ta steget att sjukskriva mig. Det var minst sagt ohållbart på arbetet. Ja hela livet var ohållbart... Utmattningen hade tagit över min hjärna...     Fokus på det som är bra   Solu...

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards