Alla inlägg under februari 2015

Av Susanne Nietula Edenvik - 26 februari 2015 23:01


Helt plötsligt gillar jag DollarStore MYCKET!! Hittade exakt sådana nackkuddar som min nacke behöver för att klara av att sova. Och sova är ett måste för att kroppen ska läka, ett måste för att kroppen ska fungera ultimat.

Min första nackkudde hittade jag på semestern sommaren 2011. I vilken stad minns jag inte. Minns inte heller vilken affär heller... En röd fin med vita prickar. Sen dess har jag letat, letat och letat.
Finns ju en uppsjö med U-formade nackkuddar... Men det måste vara en speciell sort med små, små kulor i, som jag kan forma exakt för att jag ska kunna sova och ligga ner utan att kroppen domnar bort och utan att smärtan tar över hand. Sova är ett måste!

För något år sedan fick våran dotter Sandra tag i en sådan här nackkudde på Gran Canaria. Lyckan var total :)))) Tack Sandra & Johan!
Men nu börjar även den kudden bli sliten...

Idag av en händelse hoppade jag in på Dollar Store. Jag letade efter spegelfästen och hittade de rätta nackkuddarna!! Behöver jag säga att jag var tårögd ;)

Jag tog med fyra stycken kuddar och berättade entusiastiskt letandet för kassörskan :D

Behöver jag säga att jag är sååå nöjd nu!? Nu har jag kuddar för flera år. Framtiden och min sömn är räddad!

Dagens tips!
Har ni nackproblem? Ta en sväng förbi DollarStore! 40kr för superbästa kudden enligt mig! Hoppas den passar dig med :)

Dagens tänkvärda:
"Ett magnesiumbad är avslappnade för muskler och ger god sömn."

Av Susanne Nietula Edenvik - 17 februari 2015 20:19


Till gårdagens köttfärssås provade jag egentligen ett lchf-recept på "spaghetti". Men för mig är poängen glutenfritt alternativ.
Måste inflika stolt att jag klarade av att strimla all vitkål för hand själv och i ett svep! Stora framsteg för mig! Känns fantastiskt att klara mer och mer.

Vitkål Spaghetti Naturligt Glutenfritt

Vitkål Spaghetti Naturligt Glutenfritt

Jag stekte jag vitkålen i mycket olja. Använde både kokosolja och olivolja. Även lite vatten på slutet.

Lite ekologiska kryddor som örtsalt och peppar kan man ju ha på om man vill.

Helt klart ett gott alternativ till pasta tycker jag!

Dagens tänkvärda:
"Glutenfritt ger friskare människor."

#glutenfritt #laktosfritt #lchf #vitkål #spaghetti #framsteg #NaturligtGlutenfritt 

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards