Alla inlägg under maj 2016

Av Susanne Nietula Edenvik - 2 maj 2016 23:22



På lördagen åkte vi vidare från Västerås mot Stockholm på årets husbilspremiär. Det är oftast solen som bestämmer var vi ska åka, även denna gång.

 

Jag klarar av att köra husbilen, men oftast kör Finska cowboyen så kan jag cykla och småträna lite under tiden med träningsbollarna i händerna eller lera. Att cykla under tiden vi reser ger bra blodcirkulation. Blodcirkulation för ut slaggprodukter från kroppen, blodcirkulation ger smärtlindring.

     
Vi checkade in på en camping vid Ängby-badet.

   
På lördagkväll gick vi till tunnelbanan och åkte in till Gamla stan. Hur mysigt som helst. Hoppade in på några uteställen.
                 
Finns så många snygga byggnader i Gamla Stan.
 
Evert Taube och jag, innan vi skulle gå och ta ett sista glas innan hemfärd till lilla husbilen.


   



På söndagen tog vi en härlig sovmorgon, gött för engångs skull.
Tränade innan lunch. Jag har alltid med gummiband och hantlar i husbilen. Så jag körde både ett pass Styrketräning och ett litet pass Ögon & Djupa Nackmuskler träning. Jätteviktigt att inte slappna av för mycket med träning bara för att man är bortrest. Muskler och nervbanor måste underhållas!
 
Efter träningen blev det smarrig camping-middag. Mums!



     
Sen drog vi till tunnelbanan och så åkte vi in till stan igen. Solen strålade och uteserveringar drog. Körsbärsträden blommade förfullt i Kungsträdgården. Såå fantastiskt vackert!
 

 

Här i underjorden har Hannu jobbat. Luckan i marken är en hiss ner till Karl XII pumphus precis utanför Operakällaren.
http://www.huddinge-elteknik.se/huddingeel/uploads/files/karl-xii-pst-artikell-xylem.pdf



   
Vi gick vidare förbi slottet och mot Gamla stan. Snygga byggnader och vackert med alla svenska flaggor som vajade i vinden 1 maj.


   

 

 


 
Besökte några uteserveringar och njöt av eftermiddagssolen.

       


I kvällningen åkte vi hem till lilla husbilen Fia igen. Såklart hittade jag ett hjärta påväg hem.

   

Och idag vaknade vi till strålande sol igen. Underbart att sitta i solen och njuta.

 

 

Vi fick besök av Herr och Fru Gräsand på campingen. Så fina.



 
Vi har verkligen haft en toppenweekend i Stockholm
Men nu är vi hemma och imorgon börjar vardagen igen <3

Dagens tänkvärda:
"Det är du som besitter din kraft, ingen annan. Se din kraft, erkänn den och se hur du forvandlar ditt liv."
Diana Wahlborg

#husbil #camping #stockholm #träna #underhållanervbanor #stan #vår #uteserveringar #kungsträdgården #gamlastan #ängby #lifeisgood #levalivet

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards