Alla inlägg under september 2013

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2013 17:31

Min väns kamp är över... Halv fem somnade hon in. Nu lider hon inte mer... Endast 43 år. Så oerhört sorgligt. Så fruktansvärt för familjen och barnen. Barnen får växa upp utan sin fina mamma :'(

Ofattbart!!

Så j-a orättvist!!!
FUCK CANCER!!!!
Ordet läskigt, läskigt, läskigt ekar.......

Finns inte ord..............

Vila i frid finaste!

Dagens tänkvärda har jag lånat från henne:
"Här & Nu"

Av Susanne Nietula Edenvik - 2 september 2013 20:53

Pust, stånk och stön! Är inne i ett bakslag och samtidigt har vi jättemycket på jobbet. Har blivit några långpass senaste veckan och det passar inte min kropp alls. Min kropp behöver gå upp tidigt varje dag och cykla på motionscykeln i vardagsrummet, promenera och träna innan jobbet. Så jag jobbar helst eftermiddag/kväll. Men det är inte alltid det går att styra. Så är det! Jag stortrivs på mitt jobb bland arbetskamrater och kunder. Prio ett är träning i mitt liv, jobbet kommer på andra plats. Resten kommer sen...
Jag blir mycket gladare och mår mycket bra av att jobba.
Jag "klarar" av låångpass, men då har jag sällan kraft över för träning och då blir kroppen pannkaka.
Idag gjorde jag ännu en 11 timmars dag...

 


"Burning hell smärta", nervsmärta. #Cervikal #Spinal #Stenos

Armar och händer brinner, huvudet, öronen och ansiktet brinner... hela kroppen brinner och "knivhugg" i nacken. Men fötterna är inte så drabbade idag :) Hjärnan blir kapad av all smärta, jag tänker långsamt, blir vimsig och har svårt att fokusera.
Klev upp 5 imorse, hann bara med en liten cykeltur innan det var dags att ge sig iväg till jobbet. Hade med mig en handträningsboll som jag klämde på de första timmarna innan vi öppnade butiken. Hann med en liten promis på lunchen. Jag masserar och gör olika rörelser med händerna mycket under tiden jag jobbar. Försöker att inte sitta ner, men idag blev benen svaga sista timmarna innan stängning. Så det blev en del sittande iaf och då tar nacken stryk som i sin tur ger svaga armar... Blir en ond cirkel.
Som tur är jobbet mycket varierande, står i kassa i en halvtimme, hjälper kunder i en halvtimme, fixar med varor mm i en halvtimme osv. Jag har ett jättekul jobb :)
Men nu är jag inne i ett bakslag och det blir sannerligen inte bättre av att jag inte hinner träna efter ordning!
Mår illa av smärta, men har jag petat i mig mat och ska ta mina sista krafter (som inte finns) för en cykeltur och träna händerna samtidigt med lera. Måste försöka orka med hantlarna och gummibandet också... Men idag har jag sänkt mina mål till 12x3 rep. på alla övningar.
"Burning hell smärta" är så j-a jobbigt. Nästan tår på ögonfransen...
Soffan ser lockande ut... men jag får bara ondare av soffhäng, så det går fetbort!
MÅSTE orka träna... Har petat i mig extra Gurkmeja o vitlök som är inflammationsdämpande.
Vilken tur! Imorgon är en ny dag! Imorgon är det kort arbetspass, det passar mig bra :)
Jag har tur, jag lider inte av Cervikal huvudvärk!
Nä! "Bara" att sätta fart! I love My bike! Snart sprider sig den sköna känslan i kroppen :)


Dagens tänkvärda:
"Jag har tur, jag har iaf inte cancer"

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards