Alla inlägg under juni 2015

Av Susanne Nietula Edenvik - 28 juni 2015 20:17

Som ni märkt har jag inte varit så aktiv på bloggen...

Jag mår väldigt bra för att ha Cervikal Spinal stenos med myelopati och spondylos och alla åkommor det medför. Jag blir friskare och friskare hela tiden från det, även om jag fortfarande har många fel i kroppen.

Dessvärre har en del av mina närmaste drabbats av cancer, missbruk mm Fruktansvärt!!! Dessutom förlorade vi tre personer i maj. Fruktansvärt!!!

Under vinter/våren har min matlust försvunnit, jag äter inte 1/3 av vad jag gjort förut. Kroppen är stinn. Skinnet sitter ihop med det som är under huden, Myxödem? Energilös. Träningsviljan är som bortblåst. Psoriasis och eksem har brutit ut. Magen är kaputt. Låg temp. Sköldkörtel problem?? Binjurarna? Järndepåerna?

Mängder med tankar men det leder sällan till handling.
Jag måste skärpa mig med kokosolja, och gurkmeja intag!

Jag försöker leva på så gott det går. Men jag vill helst ligga still.... Jag har typ dubblat min dygnssömn... Istället för att sova mina normala 5-7 timmar så sover jag numera 9-12 timmar. Sen kan jag ligga i sängen nån eller flera timmar till. Jag tar mig inte ur sängen... Jag blir inte ens rastlös?!? Det här är inte jag!!! Min familj känner inte igen mig, jag brukar kliva upp kl 06 varje vardag. Inte framemot kl. 12. Men jag antar att det är kroppens sätt att läka sorg och bedrövelse...
Mitt upp i alltihopa så är jag oerhört glad att jag blivit så här pass frisk i kropp och muskler så att jag kan vara så här stilla som jag nu är. Jag har iaf inte förlorat fler nervbanor eller muskler.

Vad gör man för att ta sig upp igen? Jag är livrädd för att bli sjukskriven...
Jag försöker lyssna på kroppen och vila. Försöker göra så mycket roliga saker som jag bara orkar. Jag får mer ångest när jag är hemma själv. Så det är bättre att utsätta sig för folk än att bara vara hemma. Gäller att få balans i livet.
Jag försöker andas medvetet, in genom näsan och ända ner i magen. Och så andas man ut genom näsan igen. Munnen stängd! Försöker köra lite yoga varje dag.
Sanna Ehdins Happy heart metod är bra. Från den självläkande människan. I korta drag riktar man positiva, varma känslor och ord till sitt hjärta i 3 minuter. Hjärnan blir så upptagen av att hålla en tanke/känsla i medvetandet så väljer man de positiva får de negativa tankarna automatiskt inget utrymme. Det här gör att nya nervbanor dras upp och permanentas efter ett tag. Läs mer: https://www.facebook.com/nyasjalvlakandemanniskan/posts/391709691036220:0

Fotografera är en bra avledning mot tårar och panikångest. När vi var nere på Sweden Rock Festival fotograferade jag massor..... Här Backyard Babies.

Lillemansmys och kärlek överhuvudtaget är också jättebra medicin och ger energi <3

Igår hade vi Edenvikare kusinträff ute i Knapped, Lunedet.
Wow jättekul. Alla hade bakat och vi dukade upp "Farmor Sigrids kakbuffé". En helt fantastisk dag! Men idag är jag totalt slut, har inte ens kommit ur pyjamasen idag...
Men jag är jätteglad att jag klarade av att delta igår :))))

Jag lämnade massa prover i maj. Men har fått brev från doktorn att proverna var normala och inget som förklarar min trötthet. Så var det med det! Vilken hjälp...
Men jag har beställt hem provsvaren så får jag försöka vara min egen doktor igen...
Eller också är det "bara" massa sorg som ställer till det för mig?

Ha det så bra sålänge så får vi se om jag snart mår bättre. Håll tummarna!

Dagens tänkvärda:
"Ibland känns det som att man ska gå sönder om och om igen...
Men det gör man inte som tur är!
Dessutom klarar man mycket mer än man tror."

#cancer #död #missbruk #arbetsplatsdödsfall #ångest #panik #tårar #sorg #medvetenandning #yoga #happyheart #självläkandemänniskan #life #livet #energi #love

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards