Alla inlägg under december 2015

Av Susanne Nietula Edenvik - 23 december 2015 07:18


Jag är mycket utsatt både på arbetet och i hemmet av EMF, elektromagnetiska fält. Jag har nu i november 2015 börjat på att tänka mig för och minska ner på de elektromagnetiska fält som jag nu kan påverka. Allt är en process, men någonstans måste man börja.

Te.x undvika att ha mobilen bredvid mig när jag sover. Undrar om det räcker att sätta iPhonen på flygplansläge för att minska strålningen under natten? Som sagt jag är bara i början av den här processen.

I september bytte vi spis... en induktionshäll som jag nu i efterhand har förstått avger extra mycket EMF. Typiskt!!! Mikrovågsugnen försöker jag undvika. Jag använder alltid handsfree till iPhonen. Men så är det det där med wi-fi, arbetet mm

De vanligaste symtomen på exponering för EMF exempelvis från trådlös teknik är:
sömnsvårigheter
huvudvärk
tryck över huvudet
trötthet
utmattning
ökad stress
hjärtklappning
blodtrycksproblem
värk i muskler och leder
depression
minnes- och koncentrationsproblem
yrsel
tinnitus
infektionsbenägenhet
mm

Det finns starka belägg för att viss exponering för EMF innebär förhöjd risk för cancer, Alzheimers och infertilitet konstaterar läkarna liksom att elöverkänslighet är ett växande problem.

Första behandlingsåtgärden är att minska eller helt undvika strålningen. Om reduceringen är tillräcklig minskar ohälsosymtomen eller försvinner helt enligt omfattande erfarenhet. Läkarna ger också nya rekommendationer för högsta exponering som är långt under de som i dag gäller i Sverige.

Läs mer:
http://www.stralskyddsstiftelsen.se/2015/12/lakare-ger-riktlinjer-for-att-forebygga-och-behandla-sjukdomar-orsakade-av-stralning/

http://www.who.int/peh-emf/about/en/what_is_emf_swedish.pdf

http://www.eloverkanslig.se/

http://www.thenhf.se/europeiska-akademin-for-miljomedicin-nya-riktlinjer-angaende-ohalsa-fran-elektromagnetisk-stralning/

Dagens tänkvärda:
"Smärta dyker inte upp i våra liv utan anledning. Den visar på att något i våra liv behöver ändras."
kikkisandstrom.se

#elektromagnetiskafält #emf #wifi #mobil #inductionshäll #mikrovågsugn #kassaapparat #dator #magnetkamera #lågenergilampor #elöverkänslighet

Av Susanne Nietula Edenvik - 21 december 2015 20:30


Att köpa kosttillskott är en djungel. Att dessutom hitta seriösa sidor är inte helt lätt. Jag försöker vara noga att välja sidor som inte är "köpta" av mäktiga män, livsmedelsverket, apotek eller liknande.

 

Varför? Jo jag tycker det är superviktigt att jag själv får välja vad jag ska äta för kosttillskott mm.

Ionosil Kolloidalt silver Holistic Vitamin D3 5000IE     

Ionosil Kolloidalt silver och Holistic Vitamin D3 5000IE vill jag kunna köpa utan att någon bestämmer över mitt huvud att det ska stoppas.

 


Just nu försöker jag ha som huvudregel att kolla att återförsäljaren även får/vill/törs sälja Kolloidalt Silver och Vitamin D3 5000IE. Säljer de inte dessa varor så är det något märkligt, då är sidan antagligen köpt,tystad eller feg. Därför måste man aktivt gå in och stödja och handla av de som är seriösa annars så överlever de inte och då kan jag inte längre handla det jag vill ha i Sverige. Som i sin tur leder till att jag inte kan bli så frisk som jag vill eller att jag måste handla från andra länder. Så tänker jag!

Dessutom vill jag inte gynna sådana som inte vill sälja det min kropp behöver.

Ett urval av all kosttillskott mm som jag äter för att bli friskare    

Ett urval av all kosttillskott mm som jag äter för att bli friskare - Jag vill självläka mig på cellnivå så gott det går.

 

Seriösa sidor som jag hittills har handlat från och som jag rekommenderar:

http://www.naturliganorrland.se/

http://www.svensktkosttillskott.se/

http://www.husapoteket.eu/


Ekologiska örter, kryddor och nypon mm från Grön gåva.     

Ekologiska örter, kryddor och nypon mm från Grön gåva.


När jag köper ekologiska örter, kryddor, nypon mm så brukar jag beställa från:

http://grongava.se/


snöängel  

Dagens tänkvärda:

"Även om jag är ganska barnslig så är jag vuxen - jag vill bestämma själv vad jag stoppar i min kropp!"


#kosttillskott #seriösasäljare #naturliganorrland #svensktkosttillskott #husapoteket #kolloidaltsilver #vitaminD3 #självläkapåcellnivå #ionosil #holistic

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 december 2015 17:50


Svårt att sova? Svårt att slappna av?
Sömn är livsviktigt! Sömn läker kroppen.
Magnesium Helhetshälsa Magnesiumcitrat Muskelavslappnande  
Själv äter jag 500-1000mg Helhetshälsas Magnesiumcitrat varje dag, helst på kväll innan läggdags. Smörjer även huden med magnesiumolja ibland. Eller tar ett fotbad eller badar i magnesium/Epsom.
http://edenvik.bloggplatsen.se/2015/08/12/11158560-magnesiumbad-epsom-hjalper-mina-nerver-och-muskler-att-fungera/
http://edenvik.bloggplatsen.se/2013/05/05/9808975-magnesium-slipp-kramp-nervryckningar-och-sov-gott/
Magnesium Epsom Bittersalt Muskelavslappnande  
Att andas rätt är viktigt också. Muskler och celler behöver syre. I bl.a yogan lär man sig att andas rätt.
http://edenvik.bloggplatsen.se/2015/09/08/10521221-rorelser-som-kan-hjalpa-mot-diskbrack-mm-bla-yoga-och-mckenzie/
http://edenvik.bloggplatsen.se/2015/03/24/11054444-du-mar-som-du-andas-forelasning-i-orebro-15-april/

Jag går in för att läka kroppen naturligt. Bättre att yoga, äta Magnesium eller prova örter istället för skolmedicin som ger så otäcka biverkningar.

Till skillnad från många receptbelagda sömntabletter är nedanstående örter inte vanebildande. De ger inte heller någon känsla av trötthet eller dåsighet dagen efter.

3 örter som ger bättre sömn:
Ashwagandha
Läkepassionsblomma
Valeriana
Läs mer:
http://kurera.se/tre-orter-mot-somnbesvar/

Dagliga promenader hjälper kroppen till bättre sömn.
Promenad degernäs herrgård hjärta  
Idag tog jag en härlig söndagspromis med medvind i ryggen, starka ben och träningsbollarna i händerna.
Igår hade jag min bästa dag på flera månader! Ögonen bråkade inte, hjärnan kunde fokusera, jag klarade t.o.m att dansa utan att bli för yr :)))) Känner på mig att 2016 kommer bli ett betydligt lättare år!

Dagens tänkvärda:
Önskar alla en mysig 4:e advent o stressa inte ihjäl er! Välj det som är viktigt just för dig. Det blir jul hursom <3

#Ashwagandha #Läkepassionsblomma #Valeriana #magnesium #muskler #slappnaav #sova #örter #epsom

Av Susanne Nietula Edenvik - 15 december 2015 23:13

Har hittat några riktigt bra hälsolänkar som jag vill spara i min blogg och även dela med mig till de som läser min blogg.

Stärk upp immunförsvaret. Hjälp kroppen. Tänk från grunden <3
Läs Ellinor Ladenbergs kloka ord som skriver på Ladenberg Nutrition:
http://ladenberg.se/12-basta-satten-att-vara-frisk-hela-vintern/

En mycket intressant sida och många mycket bra inlägg! Man vill bara läsa mer av Ellinor.


Promenader är hälsosamt. Här är ett kort från promisen i söndags genom Degernäsallén med utsikt över Degerfors Golfbana och Möckeln.

Sen har vi ju det här med att de flesta sjukdomar börjar i tarmen.
Kanske självklara saker för vissa, men ibland är det bra att repetera.
Läs Fredrik Paulúns kloka inlägg:
http://foodpharmacy.se/2015/12/fredrik-paulun-tarmfloran-har-koppling-till-nastan-alla-sjukdomar-och-problem/

Måste även varna för Karragenan E407. Tog mig många år innan jag förstod varför jag inte kunde äta laktosfria produkter bl.a
http://www.vaken.se/varning-for-fortjockningsmedlet-karragenan-och-vad-det-kan-gora-med-din-tarmflora/


Nuförtiden äter jag mjölkfritt.


Dagens tänkvärda:
"All sjukdom börjar i magen"

Hippokrates

#immunförsvar #tarmen #magen #bakterier #probiotika #karragenan #E407 #tarmflora #Paulún #Ladenberg #stärkimmunförsvaret #hjälpkroppen #tänkfrångrunden #tarmflora #degernäsallén #degerforsgolfbana #möckeln

Av Susanne Nietula Edenvik - 13 december 2015 22:15


Måste träna mer, mer, mer. Måste träna oftare, tänja ut tiden, puh! Annars är det stor risk att jag blir kvar i det här tillståndet... Rädd? JA!!
Rädsla är en bra drivkraft till träning iaf för mig. Så här vill jag verkligen inte ha det!!
Igårkväll när vi skulle dansa lite lugnt bara hemma i köket så blev jag så yr, så yr. Herregud ska jag inte ens klara av att dansa lite lugna låtar...

Idag tog jag en skön men kylig söndagspromis med Dorothy i lurarna. Riktigt bra band som jag upptäckte igårkväll.
https://open.spotify.com/track/4Nu3MdSWVrJQfbYNIw4R9E

Första promisen på 3 veckor. Det har varit besvärligt dels pga energilöshet, men mest problem med balansen och mina knäppa ögon...

 
Ungefär så här är min syn nu. Jag går sakta men i huvudet så känns det dom jag springer fram. Synen hinner liksom inte med. Jag vrider huvudet men synen är fördröjd ibland. Inte konstigt att jag blir yr... Tack och lov är det inte hela tiden. Men jag föredrar att vara stillsam nu...
Sakta, sakta går det åt rätt håll.

Dagens ögon och nackpass 3 är genomförd.
Viktigt, värmer alltid upp på cykel först.
Kör ögon och nackövningarna som jag skrev om i ett tidigare inlägg fast 10sekunder x 10 x 3 gånger/dag: http://edenvik.bloggplatsen.se/2015/11/30/11225142-traning-for-ogonen-och-de-djupa-nackmusklerna/



Nack och ögonövningen där jag håller emot med handen  
Jag har nu lagt till den här övningen där jag håller emot med handen c:a 20% av min kraft.
Jättesvårt för mig att köra 10 sekunder på övningarna, men märker framsteg. Tar hjälp av andning för att stå ut. Andningen ska man alltid ta hjälp av speciellt vid smärta och träning. Läs mer: http://edenvik.bloggplatsen.se/2015/03/24/11054444-du-mar-som-du-andas-forelasning-i-orebro-15-april/

Sen har jag lagt till dessa jättesnygga ;) ;) ;) övningar med gummiband.
10 gånger åt höger, framåt, vänster o bakåt x allra minst 3 gånger/dag.

Nackövningar med övningar med gummiband.  
Tänk dig ryggraden och axlarna som ett stadigt kors. Nacken ska inte knixa eller gunga till. Rak och stadig rörelse. Jag håller händerna i midjan för att påminna mig själv var jag ska göra rörelsen.
Nackövningar med övningar med gummiband.  
Just det där med att jag tänker mig ryggraden och axlarna som ett stadigt kors använder jag mig av när jag är ute och går, styrketränar, cyklar, arbetar mm.

Och så är det ju all annan träning... får inte glömma balansövnigarna heller. Börjar bli väldigt mycket nu...

"Bara" att kämpa på! Hej ögonmuskler, hej djupa nackmuskler!

Dagens tänkvärda:
"SUCCESS IS DOING THE RIGHT THINGS LONG ENOUGH UNTIL YOU FINALLY ACHIEVE YOUR GOALS"
Billy Cox


#cervikalspinalstenos #ögon #syn #dimsyn #tunnelseende #ögonmuskler #blixtrarihjärnan #nackmuskler #balans #tränaögonen #ögonövningar #tränadjupanackmuskler #svagaögonmuskler #diskbråck #nacken #atlaskotan

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards