Alla inlägg den 12 mars 2014

Av Susanne Nietula Edenvik - 12 mars 2014 23:30

Nä, livet tar inte slut för att man fyller 50 ;)) Mycket kvar i livet än!

Underbart att få vakna i ett varmt land med världens härligaste utsikt över Atlanten från vår balkong på Costa Los Gigantes Resort.

Utsikt över Atlanten från vår balkong på Costa Los Gigantes Resort

Sååå underbar utsikt!!!

Vi gick förväntansfulla mot frukosten. Fantastisk all-inclusive frukost buffé som hade typ allt. Vi var helt överväldigade och åt, åt och åt ;))
Mannen älskar mat så han hade verkligen kommit till rätt ställe.
Jag som inte kan äta laktos och vetemjöl brukar ha det lite knöligt. Plus att jag verkligen vill välja nyttig mat för att få må så bra som möjligt. Och här kunde jag verkligen gå och välja och vraka bland fisk och grönsaker. Det fanns hur mycket som helst för mig som jag kunde äta :))) Fruktavdelningen dignade :))) Passade förståss på att plocka med några extra bananer.
Vi var i mathimmelriket.

Onsdagen var mest molnig. Men jag som har typ alla fel ;) har ju även solurticaria. Solallergi.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Urtikaria


http://www.orebroll.se/sv/Halsa-och-vard/For-vardgivare/Vardpraxis/Vardriktlinjer/Hudsjukdomar/Urtikaria/

Så det startade ganska bra för mig. Tog en Loratandin (allergimedicin) och smörjde mig med solfaktor 25 och sen gick vi bort till Snack Bar Poolen.

Tack vare att det var molnigt fick jag en ganska lindrig start på solandet. Nässelutslagen kommer på mindre en 1 minut. Så även denna gång. Kliar något fruktansvärt, men det gäller att inte klia!! Tack molnen för en bra start på solsemestern :)

Utsikt från Snack Bar Poolen Finska cowboyen 50 år

Utsikt från Snack Bar Poolen, Costa Los Gigantes Resort. Mat från stekbordet vid Snack Bar Poolen. Finska cowboyen fyller 50år.

Vi slappade hela dagen vid poolen där vi även åt och drack gott. På fotot visas en av mannens tallrik från Snack Baren. Jag åt fisk och grönsaker =)))

Det här är livet sa vi hur många ggr som helst :))))

Vid kvällningen drog jag till gymmet och tränade som såklart ingick i All-inclusive =))))
Ett besök på spa ingick också i All-inclusive =))))

Spa Costa Los Gigantes Resort Teneriffa

Spa Costa Los Gigantes Resort Teneriffa

Så det passade vi på att ta den här kvällen när mannen fyllde 50år. Det fanns massor med olika pooler av alla möjliga slag och 3 olika bastun. Hur härligt som helst. Mycket saltvatten. Vi provade såklart allt ;D

På kvällen avrundade vi med fantastisk middags buffé. Helt sjukt mycket god mat och frukt och efterrätter. Vi åt som hästar ;D

Sen blev det Beatles-kväll. Coverbandet The Beat Freaks.

Beatles-kväll coverbandet The Beat Freaks

"She loves you, yeah yeah yeah"

The Beat Freaks

Youtube-klipp från en spelning nånannanstanns på Terneriffa.


Vi mådde som pröppmätta prinsar =D =D
Helt sanslöst bra all-inclusive. Lätt högsta betyg!


Finska cowboyen var mycket nöjd!

Vilken TUR för mig att mannen fyllde 50år och att jag var med på resan ;))))

Vilken TUR att jag fick det här braiga tipset på bästa hotellet av min syster Ewa =))))

http://www.fritidsresor.se/resa/Spanien/Teneriffa/Los-Gigantes/Costa-Los-Gigantes-Resort/

Dagens tänkvärda:
"Så ung som man är idag kommer man aldrig mer bli"

#Teneriffa #LosGigantes #Allinclusive #50år #FinskaCowboyen #Solurticaria #Solurtikaria #Mat #Spa

#Gym #Träna #Cervikal #Spinal #Stenos #Myelopati #Spondylos #Muskler

 

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards