Alla inlägg den 18 februari 2016

Av Susanne Nietula Edenvik - 18 februari 2016 23:15

Jag glömmer jämt bort en del huskurer... Så nu tänkte jag att jag måste skriva ner de "Naturliga huskurer mot Förkylning och Influensa" som har dämpat och hjälpt oss senaste veckan.

"Förkylningen" här har pågått i över 5 veckor. Första tre veckorna var inte så allvarligt, men jag drog ner på träningen och fick stora crawing på frukt. Senaste två veckorna har jag nog haft någon form av influensa, influensavirus. Det har definitivt inte varit vanlig förkylning. Då började jag på allvar med huskurerna, när det liksom var försent!!! Man ska börja så fort man känner minsta lilla, då har man chans att häva det. Nu kunde jag bara begränsa och mildra.

Tror jag gått igenom alla stadier som finns i en förkylning:
Allmänt hängig
Nyser
Frossa
Extra låg temp
Ont i kroppen
Snoret rinner konstant
Yr
Ont i huvudet
Trött
Orken tar snabbt slut, måste vila tätt!
Känns som hjärnan kokar och ska spricka.
"Feber känsla"
Ont i bihålorna
Ont i halsen
Hostar väldigt ytligt, högt upp i halsen typ.
Ont i öronen
Sämre hörsel
Lock för öronen
Inget luktsinne
Inget smaksinne
Slemhosta
Fruktansvärt kraftlös
Tjockt snor som sitter som ett lock i svalg och näsa.

Det enda jag inte har haft är "klassisk" feber. Eftersom jag är lågtempare så kan jag inte gå efter vårdens "feber-gränser". Det förstår inte vården! Å jag förstår inte hur de kan vara så trångsynta. Jag har levt med den här kroppen länge och jag vet många, många lågtempare med mig som har samma problem. Så alltså är det ingen mening för mig att söka hjälp, för jag har ytterst sällan "klassisk" feber-symtom. Dessutom är jag allergisk mot t.ex antibiotika. Så alltså känns det hopplöst och meningslöst förr mig att söka hjälp iaf denna gång.
Då sparade jag den energin till mig själv än att slösa på något som bara tar energi.


"Smittsamheten börjar redan dygnet innan man får några symtom och är som högst när man är som sjukast. En tumregel är att man är smittsam så länge man har feber."
http://www.folkhalsomyndigheten.se/amnesomraden/smittskydd-och-sjukdomar/smittsamma-sjukdomar/influensa-/

"Vanligtvis smittar influensa som mest dygnet innan du får några symtom. Du kan alltså smitta andra utan att veta om att du är sjuk. Du är smittsam i fem dagar efter det att sjukdomen har brutit ut."
"Efter fem till sju dagar är den svåraste delen av influensan oftast över, men det är vanligt att du är trött i ett par veckor efteråt."
"Tiden från det att du har blivit smittad tills du blir sjuk är kort. Det tar mellan en till tre dagar."
http://www.1177.se/Orebrolan/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Influensa/

Jag sjukskriver mig nästan aldrig. Jo en dag förut på över sex år. Men den här gången sjukskrev jag mig tillslut. Dels för att jag inte orkade, dels för att hålla mitt nyårslöfte och dels för att jag kände mig som en smittbomb på jobbet i kassan bland kunder och arbetskamrater. Men det satt långt inne, för långt.



De här huskurerna har vi kört med gott resultat:

Ont i halsen
Gurgla med saltvatten ofta, helst flera ggr/tim.
Strepsils
Honung
Ingefära-te med honung
Ingefära-te med citron och honung.
Spraya med kolloidalt silver


Ananas hostmedicin  

Ananas hostmedicin



Hosta
Ananas hostmedicin
Timjan-te
Ingefära-te med honung
Honung

Ont i öra
Kolloidalt silver droppa i KS i örat.

Täppt i näsan
Spraya med KS, Kolloidalt silver
När vi juicade Lök, Pepparot, vitlök och ingefära så släppte precis allt. Det bara forsade ur ögon och näsa.


Antibiotika Tonic Recept - Naturligt mot bakteriell eller virusinfektion  

"Antibiotika Tonic Recept" - Naturligt mot bakteriell eller virusinfektion



Bekämpa förkylning, influensavirus
VILA
Surkål, alltså probiotika
Intagit huttar med KS, Kolloidalt silver
Silvergroggar av KS Kolloidalt silver, citron och rödvin
"Antibiotika Tonic Recept" - Naturligt mot bakteriell eller virusinfektion
Ingefära-te med citron och honung

Honung, ingefära, gurkmeja och svartpeppar-kur.

Medveten andning. Mycket viktigt! Jag blev mycket sämre med munandning!


Surkål, alltså probiotika  

Surkål, alltså probiotika


Dessutom hittade jag ett nytt användningsområde för läppsyl. Till stackars sönder snytna näsan!!! Ajajaj! Men det blev mycket bättre med läppsyl.


Finska cowboyen har också varit jättedålig men han har klarat av att jobba hela tiden. Han intar också alla huskurer jag ger honom.

Dessutom kör jag ju med alla mina kosttillskott. Men jag har ökat på dosen med Zink, Vitamin D3 och Omega3.

Igår tog jag ett Magnesiumbad, Epsombad som är renande detoxbad och drar ut skräp från kroppen.
Vaknade imorse och var betydligt bättre! Det halsonda hade lagt sig (peppar, peppar). Smak och luktsinne var tillbaks. Jag har inte behövt ha på mig mössan alls idag, som annars suttit på de senaste veckorna.
Jag känner mig inte frisk men det värsta är över. Mest kraftlös, matt, andfådd och känslan av vanlig förkylning har infunnit sig. Så idag började jag jobba.
Självklart fortsätter jag boosta på med alla huskurer.

Ingefära-te med honung  


Jag vill poängtera att det alltid är viktigt att man tar eget ansvar, googlar, läser på och provar sig fram för att avgöra vad som passar just sig själv. Vi har alla olika kroppar. Tänk även på att läsa om biverkningar!
Finns massor med information där ute på nätet, läs på och var kritisk.
Är man osäker ska man självklart söka hjälp hos vården!!


Snart hoppas jag att jag kan komma igång med träningen också, hoppas <3

Dagens tänkvärda:
"Mitt nyårslöfte var att min hälsa skulle gå före artighet och lojalitet."

#förkylning #influensa #ontihalsen #huskur #läkanaturligt #hosta #ontiöra #täpptinäsan #virus #bakterier

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards