Alla inlägg den 15 december 2013

Av Susanne Nietula Edenvik - 15 december 2013 11:35

Kan man börja sköna söndag på bättre sätt!? Härlig träningsvärk i "tarm"armarna.
Känns så himla kul att efter 33 månaders lågintensiv träning, verkligen kunna ta i allt vad man orkar och har. Tålamodsprövande bara med vilan emellan... Vill bara träna "tarm"armarna mer, mer, mer!

Men idag ska jag lägga extra mycket krut på finmotoriken. Alla fingrar ska med!

Extra mycket träning med leran, träningsbollarna, gummisnoddarna, fingerrörelser. Trycka mot, trycka från, trycka upp, trycka ner och trycka åt sidorna. Dra isär och ihop. Spela "luftpiano". Hålla händerna som lucia har jag klarat sedan i augusti, övar varje dag. Knäppa "knäppa" knappar ;) Ja listan kan göras lång.

Fingerövningen på bilden gör jag varje dag minst 3ggr x 20st med varje finger. Sedan början på 2011 och hela året övade jag febrilt. Vänsterhanden var inte med... Vänster tumme, långfinger, ringfinger och lillfinger var svårast. Nu nästan 3år senare, nu i slutet på dec 2013 är det mest lillfingret som inte lyder. Framsteg! Men hoppar jag över övningen ett par dagar blir jag genast sämre, eftersom trycket på ryggmärg och nervrötter i nacken stör signalerna till musklerna. Öva, öva, bara att öva på!

 

Idag ska det bli extra av allt :) Ujuj va' bra det kommer bli :)
Ha en mysig 3:e advent alla!

Dagens tänkvärda:
"Allt kommer bli bättre" :)

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards